نشست تخصصی شعار سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نشست تخصصی با موضوع شعار سال (اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل) طبق درخواست دانشجویان و با مسئولیت و اجرای انجمن علمی حسابداری دانشگاه پیام نور واحد گندمان روز چهار شنبه 5/3/95 ساعت 10 در محل کلاس 201 برگزار گردید.
نشست تخصصی با موضوع شعار سال (اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل) طبق درخواست دانشجویان و با مسئولیت و اجرای انجمن علمی حسابداری دانشگاه پیام نور واحد گندمان  روز چهار شنبه 5/3/95 ساعت 10 در محل کلاس 201 برگزار گردید.
جلسه با تلاوت آیاتی از قران مجید توسط دانشجوی واحد آقای امیر علی زمانی شروع شد.سپس جناب آقای بزرگمهر رئیس دانشگاه و عضو علمی برنامه را با تعریف دو واژه اقتصاد مقاومتی و ریاضت اقتصادی و تشریح مهمترین محور های مد نظر مقام معظم رهبری در این خصوص آغاز نمود.
طرح مسئله                                        -
ایشان در ادامه بیان کردند: از سال 1389 حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) درباره اقتصاد مقاومتی بیاناتی ابراز فرموده‌اند. بر اساس این بیانات، معظم له انتظارات خود از این مفهوم و ابعاد آن را در سخنرانی‌های مختلفی ابراز فرموده‌اند.
از مجموعه رهنمود‌های ایشان، اقتصاد مقاومتی نه یک تاکتیک و نه یک واکنش کوتاه‌مدت و نه یک برنامه همچون برنامه یک ساله (بودجه) و یا برنامه پنج ساله است؛ بلکه اقتصاد مقاومتی یک راهبرد درازمدت مدیریت و اداره اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و یک رژیم و الگوی اقتصادی- اجتماعی ویژه برای نجات، مصونیت‌بخشی، رشد، پیشرفت و تعالی یک جامعه اسلامی با تکیه بر مبانی اقتصاد اسلامی به ویژه در شرایط کنونی جهانی است.                                           .
مبانی نظری این الگو و رژیم اقتصادی بر اساس الگوی اقتصادی اسلامی و با تطبیق به شرایط بومی جامعه اسلامی ایران تدوین می‌شود. با این مشخصه، راهبرد اصلی برای طرح تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز تبیین می‌شود.
پس از بیان نکات تکمیلی آقای دکتر ابراهیم امینی با طرح سئوالات و مواردی ذهن دانشجویان را به چالش کشیده و آنها را وارد بحث نمودن.دکتر امینی گفت: برخی از مردم اقتصاد مقاومتی و ریاضت اقتصادی را یکی می دانند و یا تصور می کنند اقتصاد ریاضتی یکی ازشاخه های اقتصاد مقاومتی است در حالی که این دو اصطلاح کاملا متفاوت بوده و هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند و  برای روشن شدن موضوع به تعریف دو واژه فوق پرداخت :
از دیدگاه وی اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص حوزه های فشار یا درشرایط کنونی تحریم و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی اثر کردن و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت ، که قطعا باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت های عقلایی و مدبرانه پیش شرط و الزام چنین موضوعی است. اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی است.و ریاضت اقتصادی طرحی است که دولت‌ها برای کاهش هزینه‌ها و رفع کسری بودجه، به کاهش و یا حذف ارائه برخی خدمات و مزایای عمومی دست می‌زنند. این طرح که به منظور مقابله با کسری بودجه توسط برخی دولت‌ها انجام می‌شود گاهی اوقات به افزایش میزان مالیات و افزایش دریافت وام‌ها و کمک‌های مالی خارجی می‌انجامد. در ادامه دانشجویان با طرح سئوالات زیر به بحث و تبادل نظر پرداختند:
چرا مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر اقتصاد مقاومتی دارند؟
چرا علیرغم تأکیدات معظم له تغییر اقتصادی محسوسی در وضعیت اقتصادی و معیشت مردم رخ نداده است؟
آیا اجرای اقتصاد مقاومتی یعنی فشار اقتصادی بیشتر بر مردم؟
چرا در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی علیرغم پیگیری ها و واکنش ها اتفاق خاصی رخ نداده و این پدیده شوم استمرار دارد؟
در پایان مطالب جمع بندی شده و با توجه به اهمیت موضوع و ضیق وقت،دانشجویان درخواست برگزاری جلسات بیشتری در قالب این موضوع را دادند.پذیرایی و تقدیر از دو نفر از دانشجویان که فعالانه در بحث شرکت داشتند پایان بخش برنامه بود.
 
امتیاز دهی