نشست تخصصی جوان موفق و سبک زندگی ایرانی-اسلامی

نشست تخصصی با موضوع « جوان موفق و سبک زندگی ایرانی- اسلامی » و در قالب میزگرد دانشجویی، به درخواست آقای سجاد خانی و خانم زهرا غیاثی از اعضای انجمن علمی حسابداری تشکیل شد.کارشناس مجری این جلسه محمد مهدی غیاثی (مسئول امور فرهنگی واحد) و با نظارت نماینده بسیج دانشجویی و با حضور تعداد 12 نفر از دانشجویان واحد در روز چهارشنبه 9/12/1396  ساعت 10 در محل کلاس 201 برگزار گردید.

جلسه با تلاوت آیاتی از قران مجید توسط دانشجوی واحد آقای محمود کردیزدی شروع شد.در ابتدا آقای غیاثی، تعریفی را در خصوص «جوان موفق» و ویژگی های آن بیان داشته و همچنین در خصوص شاکله سبک زندگی ایرانی اسلامی توضیحاتی ارائه نمود.کارشناس جلسه بحث را در چندین بخش تقسیم نموده و پس از بیان مختصر توضیح در مورد هر کدام ادامه بحث را به دانشجویان سپرد تا نظرات خود را بیان نمایند.

طرح مسئله                                        .
آقای غیاثی بحث پیرامون موضوع مذکور را با بررسی جنبه  فردیت و روانشناسی قشر جوان ادامه داد و افزود ابتدا باید در مورد ویژگی های سن جوانی و باید ها و نبایدها، علایق و سلایق و اهداف و برنامه های این دوره سنی سخن گفت.وی افزود یکی از دغدغه های جوان امروز جریان تنظیم وقت و برنامه ریزی جهت اتلاف وقت یا حتی اعتیاد به فضای مجازی است که در جلسه ای جداگانه به این مبحث می پردازیم اما اولویت دارترین کار اخذ بیلان کار روزانه است.یعنی اینکه پیش از خواب میزان وقت مرده، فعالیت های مفید و فعالیت های روزانه اعمال درست و اشتباه محاسبه شده تا در روزهای آتی از اتلاف وقت جلوگیری شود. در ادامه این بحث «استرس» را مطرح نمود و اضافه کرد: یکی از بلایای قرن حاضر و عصر تکنولوژی استرس است که باید با انجام برنامه ها و تمرینات روحی و جسمی از میزان آن کم کنیم. جریان میزان مطالعه بحث بعدی بود که در قالب فردیت جوان مورد بررسی قرار گرفت.کارشناس جلسه پس از بیان آمار تأسف برانگیز میزان مطالعه در ایران از دانشجویان حاضر در جلسه میزان مطالعه روزانه آنها را سئوال نمود.مطالب دیگری که در جلسه پیرامون آنها بحث و تبادل نظر شد به قرار زیر بود: مدیریت زمان خواب،ازدواج و طلاق،آزمون های روانی (MMPI)، ارتباط با طبیعت ، انتخاب دوست مناسب،ورزش و تغذیه و ...

دانشجویان حاضر جلسه نیز به نوبه خود در مباحث مطرح شده شرکت نموده و ضمن پاسخ به پرسش های کارشناس نظرات و عقاید خود را بیان نمودند.

پس از پذیرایی مختصر، ارائه نظرات مستمعین دور دوم مباحثه ادامه یافت. آزمون آنلاین تست سلامت روانی از دانشجویان به عمل آمده و نتایج به صورت خصوصی در اختیار آنها قرار گرفت.در پایان مطالب جمع بندی شده و با اهدای هدایایی، از دو نفر از دانشجویان که فعالانه در بحث شرکت داشتند تقدیر به عمل آمد. در ضمن موضوع کرسی بعد با توجه به پیوسته بودن مباحث و تقاضای دانشجویان، «جوان و فضای مجازی» بیان شد.
 
امتیاز دهی