آغاز ثبت نام بزرگترین دانشگاه دولتی ایران ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد گندمان از 19 مرداد آغاز می شود. به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور واحد گندمان ثبت نام بدون ازمون رشته های دانشگاه پیام نور گندمان مطابق با تقویم سازمان سنجش از 19 تا 23 مرداد صورت می پذیرد.داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش نسبت به انتخاب رشته های خود اقدام نمایند.کارکنان و کارمندان دولت،فارغ التحصیلان سنوات قبل اموزش و پرورش و دانشگاه ها و متقاضیانی که در جلسه کنکور حضور نداشته اند نیز مجاز به انتخاب رشته هستند.

باسمه تعالی

امام عـلى علیه السلام فرمود :  تدبیر و آینده نگرى پیش از عمل، از پشیمانى ایمن مى سازد.

با خود می اندیشیم؛ بهترین راه کدام است؟در کدام مسیر حرکت کنیم تا بهتر نتیجه بگیریم؟ و در نهایت حرکت در کدام مسیر ما را به مقصد دلخواهمان می رساند؟

امروزه دغدغه های فکری جوانان مشتاق به تحصیل و نیز تحصیل کرده بسیار زیاد است اما آنچه بیش از همه در ذهن آنها می گذرد و فکرشان را مشغول می کند این است که کجا و به چه کیفیتی تحصیل کنند و  چگونه می توانند یک تحصیل کرده موفق و امیدوار به نتیجه تحصیل خود در یافتن یک شغل مناسب باشند؟

شکی نیست که کمبود شغل مناسب برای جوانان تحصیل کرده یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروزی ماست که به صورت فراگیر آثار مخرب و نگران کننده ای برای جوانان مستعد و پرانرژی ما ایجاده کرده است. اما هنوز هم قطعاً راه کارهایی وجود دارد که می تواند بصورت نسبی این نگرانی ها را کاهش دهد و کاربردی شدن این راه کارها زمانی مقدور می شود که برنامه ریزی صحیح مسئولین ذی ربط و انتخاب مناسب و درست جوانان مشتاق تحصیل در زمان مناسب مقدمات اساسی ایجاد تحصیلات ارزنده جهت دستیابی به شغل خوب را فراهم آورند.

در راستای تحقق این امر خطیر دانشگاه پیام نور با دارا بودن ویژگی های زیر یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل جوانان است:

1-با توجه به گستردگی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور(بیش از 500 مرکز و واحد در سراسر کشور) امکان انتخاب رشته و شهر به صورت بومی وجود دارد.

2- نداشتن محدودیت سنی در ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل

3-با توجه به گستردگی دانشگاه پیام نور در اغلب شهرستانها، دانشجو می تواند بدون هیچگونه محدودیتی  در هر مرکز دلخواهی (سراسر کشور) آزمون خود را برگزار نماید.

4-با توجه به گستردگی دانشگاه پیام نور در اغلب شهرستانها، دانشجو می تواند بدون هیچگونه محدودیتی  در هر مرکز دلخواهی در کلاس های درس خود حضور یابد.

5-با توجه به گستردگی دانشگاه پیام نور در اغلب شهرستانها دانشجو می تواند به صورت مهمان ترم به هر مرکز دلخواهی(دارای رشته مذکور) منتقل گردد.

6-در دانشگاه پیام نور تنها نمره دروس گذارنده شده در معدل کل دانشجو موثر خواهد بود و دروس افتاده شده هیچگونه تاثیری در معدل کل دانشجو نخواهد داشت.

7-دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی و سراسری است.

8-دانشجویان پسر این دانشگاه می توانند از معافیت تحصیلی برخودار شوند.

 9- با توجه به اجباری نبودن حضور در کلاسهای دروس تئوری،امکان ادامه تحصیل برای شاغلین محترم کلیه ادارات،ارگانها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی فراهم است(حضور درکلاسهای عملی و کارگاهی و آزمایشگاهی الزامیست.)در عین حال دانشجو می تواند در آزمون میانترم شرکت نموده و نمره میانترم هم داشته باشد.(امتیاز مهم برای دانشجویان شاغل)

10- کلاس های دانشگاه تقریبا در تمام روزهای هفته تشکیل می شود.

11-اخراج در دانشگاه پیام نور به علت مشروطی وجود ندارد.

12-امکان تغییر رشته در دانشگاه پیام نور وجود دارد.

13- امکان ادامه تحصیل همزمان در دو رشته

14- امکان معادل سازی دروس گذرانده شده سایر دانشگاه ها (ویژه دانشجویان فارغ التحصیل کاردانی و کارشناسی)

15-هزینه تحصیل در این دانشگاه نسبت به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی شهریه بگیر (آزاد و غیر انتفاعی و جامع علمی کاربردی) بسیار پایین تر است.

16- امکان استفاده از تسهیلات (وام) صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در تمامی مقاطع وجود دارد.

17- تخفیف شهریه برای نخبگان علمی ،فرهنگی و آموزشی و ورزشی

18-مدرک این دانشگاه به تایید وزارت علوم و فناوری رسیده است و فارغ التحصیلان این دانشگاه امکان ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور را دارند.

19-داوطلبان همچنین می توانند از طریق دوره های بدون آزمون وارد دانشگاه شده و تحصیل نمایند.

20-نمرات 9.5 تا 9.99 نمره قبولی محسوب شده و  10 ثبت می شود.

21-اکثر آزمونها به صورت چهارگزینه ای و متمرکز برگزار می شود.(توضیح اینکه جهت دانشجویان سراسر کشور آزمون های یکسان برگزار شده و در این سیستم آموزشی سنجش عادلانه و یکسان صورت می پذیرد.)

22-در سیستم پیام نور بدلیل به دلیل کیفیت بالای محتوای درسی و کیفیت یادگیری دانشجویان و اینکه منابع درسی، کتاب هستند(نه جزوه درسی) و نیز با عنایت با دانشجو محور بودن،آمار قبولی تحصیلات تکمیلی (مقاطع ارشد و دکترا) قابل توجه است.

23- امکان پذیرش دانشجوبه صورت مجازی(الکترونیکی) در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

24-دانشجویان می توانند بیشتر فرایند های آموزشی خود را همچون ثبت نام،انتخاب واحد،دریافت برگ انتخاب واحد،گزارش نمرات ترمی و کلی،برگه سئوال و کلید آزمون برگزار شده ،ثبت مهمان ترم،اضطراری،دائم و پرداخت شهریه را بدون مراجعه به دانشگاه و از طریق سایت گلستان انجام دهند.

25- ارائه مدرک رسمی و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخورداری از مزایای استخدامی پس از فارغ التحصیلی.

26-دانشگاه پیام نور در بحث کسب رتبه های مختلف فرهنگی - هنری نیز خوش درخشیده و یکی از برترین دانشگاه های کشور در این حوزه است.

سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور یک سیستم دانشجو محور وکتاب محور است که دانشجو در کنار خانواده خود و همچنین اشتغال و با کمترین هزینه، به راحتی می تواند به تحصیل پرداخته و مدارج عالی علمی را طی نماید. برنامه آموزشی متمرکز ،آزمون های منظم و استاندارد و منابع آموزشی مناسب موجب شده تا سطح علمی فارغ التحصیلان این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها در وضعیت بهتری قرار گیرد که این برتری در میزان قبولی در آزمون های ورودی مقاطع تحصیلات تکمیلی، آزمون های وکالت واستخدامی قابل مشاهده است. با توجه به آغاز انتخاب رشته پذیرفته شدگان چندبرابر ظرفیت کنکور سراسری خاطر نشان می شود علاوه بر داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری شده اند، داوطلبانی که در کنکور ثبت نام نموده اما موفق به شرکت درجلسه آزمون نشده اند نیز می توانند براساس دفترچه شماره 2، رشته های بدون آزمون را انتخاب نمایند.

در این راستا دانشگاه پیام نور واحد گندمان نیز به عنوان یکی از برترین واحد های استان گامهای مناسبی در جهت تحصیل ساده و راحت برداشته و بستر مناسبی جهت اهداف پس از تحصیل دانشجویان فراهم کرده(ادامه تحصیل،اشتغال و ...) که با لطف خداوند منان و همت دانشجویان این امر تحقق می یابد.

اهداف کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت دانشگاه پیام نور واحد گندمان:

1- با توجه به اینکه تحصیل صرف برای دانشجویان در فضا و شرایط کنونی منطقی به نظر نمی رسد،یکی از اهداف واحد گندمان، آموزش های کاربردی ضمن تحصیل برای دانشجویان است تا ضمن برخورداری از شرایط تحصیل و استفاده از فرصت های استخدامی در آینده، مهارت هایی کسب نمایند تا بتوانند پس از تحصیل جهت ایجاد کسب و کار و کارآفرینی ،اخذ تسهیلات و ... اقدام نمایند.

2-ایجاد محیط آرام و به دور از دغدغه های مالی،عاطفی و ... برای دانشجویان با برنامه ریزی فعالیت های مؤثر در کاهش این موارد؛ از آن جمله ارائه مشاوره رایگان و ارائه راهکار عملی در موضوعات مختلف همچون:

- عدم تمکین مالی جهت پرداخت شهریه و ادامه تحصیل(در این خصوص راه اندازی مجمع خیرین دانشگاه پیام نور واحد گندمان با شناسایی افراد خیر بخش گندمان و ارائه تسهیلات بدون بهره جهت پرداخت شهریه اقدام مؤثر و راه گشایی است.)

-ارائه مشاوره رایگان در خصوص مسائل و مشکلات عاطفی و روحی دانشجویان از جمله ازدواج،افسردگی و گوشه گیری، پایین بودن اعتمادبه نفس و ... با استفاده از کادر مجرب مشاورین شهرستان اقدام عملی و مثمر دیگری در این زمینه است.

ارائه مشاوره رایگان در خصوص کارآفرینی،ایجاد شغل،ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی،مشاوره تحصیلی ضمن تحصیل و ...

3-حمایت از دانشجویان نخبه علمی،فرهنگی و ورزشی یکی دیگر از سیاست های واحد گندمان است. برای نمونه مهمترین مورد به اختصار بیان می گردد:

-برگزاری کلاس های رایگان حفظ قرآن برای دانشجویان واحد؛در این اقدام ضمن کسب فیض و برخورداری از معارف متعالی مصحف شریف،دانشجویان مذکور پس از آمادگی لازم در مسابقات مختلف کشوری،استانی و شهرستانی شرکت نموده تا ضمن تحصیل اجر معنوی مقام های در خور توجهی کسب نمایند.یادآوری می گردد کسب عنوان در چنین مسابقات ارزشمندی رزومه فعالیت های فرهنگی درخور توجهی برای دانشجو به همراه داشته که این مهم در جریان استخدام و برخوردای از امتیازات ویژه بسیار مثمر ثمر است.کسب مقام های پیاپی استانی و راه یابی به مرحله کشوری این دسته از دانشجویان گواه این مدعا است.

اقدامات انجام شده توسط دانشگاه پیام نور گندمان جهت تحقق اهداف

1-پیشنهاد ایجاد مجمع خیرین به مسئولین شهر با ریاست امام جمعه بخش گندمان جهت اعطای تسهیلات قرض ا لحسنه در طول تحصیل دانشجویان با شرایط آسان به گونه ای که دانشجو با معرفی مجمع می تواند کل دوران تحصیل خود را با دریافت تسهیلات قرض الحسنه به اتمام رسانند.

2-ایجاد زیرساخت هایی مناسب در کاربردی کردن دانش نظری دانشجویان به دانش عملی و کاربردی به خصوص در رشته های کشاورزی.خاطر نشان می گردد مزرعه تحقیقاتی این دانشگاه و باغ مثمر این واحد بستری مناسب جهت ارائه آموزش های لازم،کافی و عملی به دانشجویان رشته های کشاورزی باشد.

3-برگزاری دوره های کارآفرینی در رشته های مختلف توسط مدرسین کشوری کارآفرینی(جناب آقای دکتر سعید فرجام،جناب آقای دکتر محمد مهدی دوالی و آقای ابراهیم اکبری عضو شورای عالی اشتغال استان)

در این دوره ها دانشجویان با اصول و فنون کار آفرینی،ایجاد اشتغال پایدار و مطمئن،طراحی ایده های اشتغال زایی و ... به صورت کاربردی آشنا می شوند.

4-برگزاری دوره های آموزشی آمادگی و کسب مهارت جهت ورود به مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی.

برای مثال؛

- برگزاری دوره های آموزشی مهارت های حقوقی جهت دانشجویان رشته حقوق و الهیات(فقه و مبانی حقوق) با اعطای گواهینامه

- برگزاری آمادگی آزمون وکالت جهت دانشجویان رشته حقوق و الهیات(فقه و مبانی حقوق) با اعطای گواهینامه

-برگزاری دوره آموزشی نرم افزارهای حسابداری(رافع،پارسیان،هلو و ...) با اعطای گواهینامه

- برگزاری دوره آموزشی ورمی کمپوست،پرورش قارچ،GPS ،GIS  و ... جهت دانشجویان رشته های کشاورزی با اعطای گواهینامه

-برگزاری دوره های مربیگری رشته های ورزشی با اعطای گواهینامه

5-برگزاری دوره های آمادگی آزمون های کارشناسی ارشد، تهیه کتب کمک آموزشی و برگزاری مسابقات علمی درون دانشگاهی

گلچینی از مجموعه افتخارت کسب شده دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد گندمان

1 کسب رتبه کشوری توسط دانشجوی واحد سرکار خانم نفیسه همتیان در مسابقات کشوری دانشجویان سراسر کشور در رشته تنیس روی میز در چهار سال پیاپی(89-86).

2 کسب رتبه اول استانی و کشوری توسط دانشجوی واحد جناب آقای امیر ارسلان حاجی پور گندمانی در مسابقات کشوری دانشجویان سراسر کشور در رشته تفسیر قرآن سال 88.نامبرده به عنوان نماینده کلیه دانشگاه های پیام نور کشور در مرحله نهایی مسابقات که بین دانشجویان سراسر میهن برگزار گردید شرکت نمود.

3 کسب رتبه اول استانی توسط دانشجوی واحد جناب آقای ابوالفضل هادی پور در رشته قرائت قرآن سالهای 88 تا 92.

4-کسب رتبه اول استانی توسط دانشجوی واحد جناب آقای محمود عظیمی گندمانی در رشته قرائت قرآن (ترتیل) و اعزام به مسابقات کشوری سال 92 و 93.

5-کسب رتبه اول استانی توسط دانشجوی واحد جناب آقای امین کیانیان گندمانی در رشته قرائت قرآن (ترتیل) و اعزام به مسابقات کشوری سال 90 و 91.

6- کسب رتبه اول استانی توسط دانشجوی واحد جناب آقای امیرعلی زمانی گندمانی در رشته قرائت قرآن مسابقات قرآن پیام نور و اعزام به مسابقات کشوری سال  93 و 94.

7- کسب رتبه اول استانی توسط دانشجوی روشندل واحد سرکار خانم هاجر نوروزی در رشته حفظ 5 جزء قرآن کریم مسابقات قرآن پیام نور و اعزام به مسابقات کشوری سال 92 ، 93 ،94 و 95.

8- کسب رتبه سوم استانی توسط دانشجوی روشندل واحد سرکار خانم هاجر نوروزی در رشته حفظ 5 جزء قرآن کریم مسابقات قرآن هلال احمر سال 93

9- کسب رتبه اول استانی توسط دانشجوی واحد سرکار خانم فرزانه شبانی در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم مسابقات قرآن پیام نور سال 93 و اعزام به مرحله کشوری.

10- کسب رتبه سوم استانی توسط دانشجوی واحد سرکار خانم فرزانه شبانی در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم مسابقات قرآن هلال احمر سال 93

11- کسب رتبه برتر استانی ، سرکار خانم فاطمه لایقی در بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم ، بخش کتبی احکام و اعزام به مرحله کشوری مشهد آبان 95

12- کسب رتبه دوم استانی توسط دانشجوی واحد سرکار خانم فاطمه منصوری گندمانی(فرزند کرامت) در رشته قرائت قرآن و رتبه دوم قرائت دعا مسابقات قرآن پیام نور سال 92

13- کسب رتبه سوم استانی توسط دانشجوی واحد سرکار خانم فاطمه منصوری گندمانی(فرزند کرامت) در رشته قرائت قرآن مسابقات قرآن پیام نور سال 91

14- کسب رتبه دوم استانی توسط دانشجوی واحد جناب آقای حسین دستباز گندمانی در رشته مداحی,و رتبه سوم اذان مسابقات قرآن هلال احمر سال 93.

15- کسب رتبه دوم استانی توسط دانشجوی واحد جناب آقای حسین دستباز گندمانی در رشته مداحی,و رتبه سوم قرائت دعا مسابقات قرآن دانشگاه پیام نور سال 92

16-کسب رتبه اول استانی توسط دانشجوی واحد سرکار خانم زهرا غیاثی گندمانی در رشته حفظ جزء سی قرآن کریم مسابقات قرآن پیام نور سال 92

17-کسب رتبه پنجم جشنواره کشوری سلام سال 92 در بخش کاریکتور توسط دانشجوی واحد سرکار خانم فریبا جاودانی گندمانی

18-کسب رتبه برتر جشنواره کشوری حرکت سال 92 در بخش نشریات دانشجویی توسط انجمن علمی کامپیوتر به سردبیری سرکار خانم زهرا زمانی گندمانی

19-کسب رتبه نخست کشوری ششمین جشنواره کشوری حرکت سال 95 در بخش ترویجی توسط انجمن علمی تربیت بدنی  

20 کسب رتبه اول توسط تیم فوتسال دانشگاه در مسابقات فوتسال جام رمضان در سطح بخش گندمان با حضور 15 تیم شرکت کننده در بهمن 87.

21 کسب رتبه دوم توسط تیم طناب کشی دختران دانشگاه در مسابقات برگزار شده استانی با حضور 8 تیم شرکت کننده در سال 87.

22 کسب رتبه اول توسط تیم طناب کشی دختران دانشگاه در مسابقات برگزار شده بخش گندمان دهه فجر 93.

23 انتخاب دو تن از دانشجویان واحد آقایان احمد منصوری گندمانی و ابوالفضل هادیپور به عنوان جوان نمونه شهرستان بروجن در جشنواره معرفی جوانان نمونه در سال 91.

24 کسب رتبه نایب قهرمانی توسط دانشجوی واحد سرکار خانم زهره براتی در مسابقات استانی در رشته کاراته (کمیته انفرادی) در سال 88.

25 اعزام دانشجوی واحد آقای مرتضی عینی گندمانی به عنوان بازیکن منتخب تیم والیبال استان جهت شرکت در المپیاد دانشجویان پیام نور سال های93-87.

26 اعزام دانشجوی واحد آقای حسین زاهدی گندمانی به عنوان بازیکن منتخب تیم والیبال استان جهت شرکت در المپیاد دانشجویان پیام نور سال های93-90.

27 اعزام دانشجوی واحد آقای مسلم رضی گندمانی به عنوان بازیکن منتخب تیم والیبال استان جهت شرکت در المپیاد دانشجویان پیام نور سال 93.

28 اعزام دانشجوی واحد آقای احمد رحیمی به مسابقات کشوری اسکان هلال احمر و کسب رتبه نخست در بخش برپایی چادر در سال 93.

29 اعزام دانشجوی واحد خانم افسانه نوین روزگار به عنوان بازیکن منتخب تیم فوتسال دختران استان جهات شرکت در المپیاد دانشجویان پیام نور در سال 93.

30 اعزام دانشجوی واحد خانم معصومه حیدری سورشجانی به عنوان بازیکن منتخب رشته تکواندو دختران استان جهت شرکت در المپیاد کشوری دانشجویان پیام نور در سال 93 و کسب عنوان سوم کشوری.

31- اعزام دانشجوی واحد آقای محمد طاهری بروجنی به عنوان منتخب رشته شنا در شهرستان و استان و کسب مقام نائب قهرمانی کشوری در مسابقات ورزشی هلال احمر در سال 93.

32- اعزام دانشجوی واحد آقای محمد طاهری بروجنی به عنوان منتخب رشته شنا در شهرستان و استان و کسب رتبه سوم کشوری در مسابقات ورزشی سازمان بسیج دانشجویی در سال 93.

33 انتخاب دانشجوی واحد خانم زهرا رحیمی به عنوان بازیکن منتخب تیم دو و میدانی دختران استان جهت شرکت در المپیاد دانشجویان پیام نور در سال 93.

34 اعزام تیم رباتیک دانشگاه به مسابقات رباتیک لاهیجان و کسب رتبه در بین 35 تیم شرکت کننده از سراسر کشور در رشته ربات مسیر یاب و شرکت در اولین دوره مسابقات رباتیک دانشگاه پیام نور کشور به عنوان تنها نماینده استان سال 88

35- راهیابی به مقاطع تحصیلات تکمیلی توسط دانشجویان فارغ التحصیل واحد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور

36-کسب مقام نخست مسابقات فوتسال دانشجویان پسر شهرستان بروجن جام فجر90

37-کسب مقام نخست مسابقات والیبال دانشجویان پسر شهرستان بروجن جام فجر90

38-به همت دانشجویان،دانشگاه پیام نور واحد گندمان موفق به کسب بیشترین عنوان برگزیده در مسابقات قرآن استانی در بین کل مراکز و واحد های استان (11 مرکز و واحد) در سال 92  گردید.

ضمن قدردانی از کلیه افتخار آفرینان دانشگاه و آرزوی پیروزی در کلیه مراحل زندگی و کسب موفقیت های روز افزون برای آنها.

همیشه بهترین راه را برای پیمودن می‌بینیم اما فقط راهی را می پیماییم که به آن عادت کرده ایم.

«پائولو کوئلیو»

 
امتیاز دهی